اداره توسعه درآمد و بیمه گری |
پيغام مسئول واحد:
در اين واحد پس از ترخيص بيمار هزينه هاي پرونده محاسبه و اجازه خروج بيمار از بخش صادر مي گردد . همچنين كليه هزينه هاي بيماران بستري و سرپايي به سازمانهاي طرف قرارداد اعلام مي گردد .
قسمتهاي مختلف واحد: - گزارش مالي - رسيدگي به پرونده هاي بيماران - كد گذاري - ترخيص - پاسخگويي به ارباب رجوع - تعرفه گذاري - بررسي كسورات پرسنل تحت پوشش : - اسماعيل حسن زاده ( گزارش مالي – ارسال نسخ سرپايي به سازمانهاي بيمه گر) - زهرا رئيسي خير آبادي ( كارشناس رسيدگي به پرونده بيماران ) - سهيلا طالبي ( كارشناس محاسبه پرونده ) - فريبا نكويي ( كارشناس كد گذاري اعمال جراحي و بيهوشي ) - سعيد ناطقي ( جانشين مسئول درآمد ) - ايوب كريمي ( كارشناس محاسبه پرونده و ترخيص ) - حسين صفرزاده ( كارشناس محاسبه پرونده و گزارش مالي ) - زهرا علي كوچكي ( كارشناس تهيه گزارش مالي ) - منصور شيخ انصاري ( محاسبه پرونده و ترخيص ) - فريده آقابابا بزرگ ( كارشناس رسيدگي و محاسبه پرونده ) - شيرين حاج محمد ولي ( گزارش مالي و محاسبه پرونده ) - رويا جلالپور ( گزارش مالي و محاسبه پرونده ) - بهنام بهرامي ( ترخيص و پاسخگويي به ارباب رجوع و محاسبه پرونده ) - طاهره كرمي زاده ( كارشناس تعرفه گذاري اعمال جراحي و بيهوشي ) - مسلم مظاهري ( كارشناس رسيدگي به پرونده و محاسبه تهيه گزارشات مالي - مهري خالدان ( محاسبه و رسيدگي پرونده هاي تصادفي ) - زهره عابدي ( مسئول ترخيص پرونده بيمار و تفكيك و جستجو پرونده ها بر اساس نوع بيمه ) - صادق اميني ( كارشناس بررسي كسورات پرونده ها ) - عبداله يگانه ( رابط واحد درآمد و ساير بخش ها ) - جواد پناهي ( خدمات )
شرح وظايف : - طراحي ، توسعه ، استقرار و بروز آوري سيستم توسعه درآمد و بيمه گري بيمارستان و جمع آوري ، مطالعه طبقه بندي و نگهداري كليه قوانين و مقررات ، دستورالعمل ها ، آيين نامه ها و بخش نامه هاي مرتبط با تعرفه خدمات بيمارستاني ، ضريب K و تعرفه سازمانهاي بيمه گر - طراحي ، توسعه و استقرار و بروز آوري سيستم ترخيص بيماران - انجام فعاليت ها ، پيگيري و رايزني هاي لازم و ايجاد ارتباطات و تعاملات مناسب با سازمان ها و ارگانهاي مربوطه - جمع آوري ، مطالعه و نگهداري كليه تفاهم نامه ها و قراردادهاي فيمابين بيمارستان و سازمان هاي بيمه گر - انجام كليه اقدامات و پيگيري هاي لازم به منظور اعمال آخرين وضعيت تعرفه هاي خدمات بيمارستاني و تعرفه هاي سازمانهاي بيمه گر در محاسبه هزينه هاي خدمات ارائه شده توسط بيمارستان ائم از خدمات سرپايي ، بستري و پاراكلينيكي - كنترل و تكميل اسناد مالي مورد نياز سازمان هاي بيمه گر با توجه به نوع بيمه بيمار - ارسال اسناد تكميل شده براي نمايندگان سازمان هاي بيمه گر مستقر در بيمارستان وانجام كليه پيگيري هاي لازم براي دفاع از اسناد و رفع نواقص احتمالي و اخذ تأييد نمايندگان مذكور - مكاتبه با سازمانهاي بيمه گر و ارسال گزارش خدمات به پيوست اسناد و مدارك مرتبط و انجام كليه پيگيري هاي لازم به منظور اخذ تأييد نهايي اسناد و واريز مبلغ هزينه در وجه بيمارستان - انجام ساير فعاليت ها و اقدامات لازم مرتبط با توسعه درآمدهاي بيمارستان و پيگيري مربوط به امور بيمه اي در بيمارستان - اجرا، هدايت و راهبري سيستم ترخيص بيماران - انجام هماهنگي ها ، برنامه ريزي ها و اقدامات لازم جهت تسويه حساب با خانواده بيماران فوت شده و صدور مجوز تحويل جسد - بررسي و پيگيري سريع و به موقع به گزارشات رسيده از واحد پاسخگويي به شكايات در خصوص شكايات مشتريان از عملكرد ، خدمات پرسنل زير مجموعه و ... - طر احي ، توسعه ، ايجاد و بروز آوري پايگاه هاي داده و بانك هاي اطلاعاتي لازم جهت ثبت و ضبط اطلاعات پايه و تفصيلي مورد نياز و اطلاعات به وجود آمده و تجربيان كسب شده در طول انجام فعاليت هاي واحد سازماني به منظور اجراي هر چه مؤثر تر و كارآمد تر وظايف واحد - انجام ساير وظايف و امور محوله بنا به شرايط و اقتضائات مختلف سازماني و محيطي بيمارستان فعالیت های آموزشی جهت دانشجویان سایر رشته ها :
آموزش به دانشجويان رشته مديريت در خصوص عملكرد واحد درآمد
آموزش به پرسنل واحد در ارتباط با محاسبه پرونده توسط مسئول واحد درآمد
دستورالعمل ماده (92): طبق اين دستورالعمل هزينه هاي درماني كليه بيماران تصادفي ناشي از حوادث ترافيكي بر اساس كروكي و يا گزارش حادثه رايگان مي باشد .
|
||||||||||||||
آخرین بروز رسانی در پنجشنبه, 24 مرداد 1392 ساعت 07:51 |