مديريت خدمات آموزشي و پژوهشي

  

نام و نام خانوادگی:

دكتر محمد سالكي

drsaleki 

سمت:

مدير خدمات آموزشي و پژوهشي

تحصيلات:

متخصص طب ورزش - استاديار

تلفن:

شماره مستقیم:

2542-2531

6692174

پست الکترونیک:

آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید

مسير دستيابی دفتر:

ورودي سه - زيرزمين

 

  

آموزش و پژوهش يكي از اركان اصلي بيمارستان است كه در راستاي تحقق ارتقاء دانش و ايجاد مهارت هاي لازم همسو با دانشگاه علوم پزشكي در تربيت پزشكان و متخصصين مورد نياز جامعه بر اساس ضوابط و استاندارهاي آموزشي و پژوهشي و نظارت بر فعاليت هاي گروه هاي آموزشي و پژوهشي در جهت ارتقاء كمي و كيفي آموزشي فعاليت هاي چشمگيري دارد. 

 

مديريت خدمات آموزشي و پژوهشي داراي 3 زير فعاليت اصلي به شرح زير مي باشد:

1- امور كارورزي و دانشجويي

2- امور اساتيد

3- امور دستياران تخصصی و فوق تخصصی

 

1- امور كارورزي و دانشجويي

نام مسئول : ط. خدادادي : كارشناس مديريت حوزه معاونت آموزشي

حوزه فعاليت : پیگیری امور آموزشی پژوهشی و رفاهی كارورزي و دانشجويي

لیست ماهیانه اسامی انترن ها ( فایل اسکن)

 

2- امور اساتيد

نام مسئول : م. اسلامي فرد : كارشناس مديريت حوزه معاونت آموزشي

حوزه فعاليت : پیگیری امور آموزشی پژوهشی و رفاهی اساتيد

لیست اسامی پزشکان مرکز

اطلاعات پزشکان مرکز

 

 

3- امور دستياران و فوق تخصص

نام مسئول : م. جعفری : كارشناس مديريت حوزه معاونت آموزشي

حوزه فعاليت : پیگیری امور آموزشی پژوهشی و رفاهی دستياران و فلوها

لیست اسامی دستیاران تخصصی

لیست اسامی دستیاران فوق تخصصی

 

آمار اعضاء هيات علمي و فراگيران مركز در سال 1391

172

تعداد اعضای هیات علمی

662

تعداد دستیاران تخصصی

46

تعداد دستیاران فوق تخصصی

277

تعداد انترن ها و اکسترن ها

بالغ بر 1500

تعداد دانشجویان پزشکی و غیر پزشکی

 

شرح وظايف مدير خدمات آموزشی و پژوهشي :

1- طراحی، توسعه، استقرار و بروز آوری مجموعه دستورالعمل ها، آیین نامه ها، قوانین، ضوابط، ابزارها، فرم ها، فرمت ها، سازوکارها و ... مورد نیاز به منظور ارائه خدمات آموزشی و سمعی بصری در بیمارستان در سرفصل های کلان زیر :

-  پذیرش دانشجویان از دانشکده های پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری و توزیع آنان در بخشهای مختلف

- پیگیری برنامه ریزی آموزشی از گروه های آموزشی مربوطه و ایجاد بسترهای نرم افزاری و سخت افزاری مناسب و مورد نیاز برای اجرای این برنامه ها

-  ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان نظیر صدور کارت تغذیه، ارائه کمد شخصی و ...

-  نظارت بر حسن اجرای برنامه های آموزشی و رعایت قوانین بیمارستان و موازین و شئونات اسلامی توسط فراگیران و اعضای هیات علمی

-   همکاری با معاونت آموزشی دانشكده های پزشكی در اموری نظیر ارزشیابی، نظرسنجی و ...

-   همکاری در ارزشیابی دانشجویان از طریق برگزاری آزمون های شفاهی و کتبی در پایان دوره های آموزشی

-   ارائه کلیه خدمات سمعی بصری مورد نیاز به دانشجویان و اعضای هیأت علمی

-   انجام کلیه اموراداری و اجرایی مرتبط با فعالیت های آموزشی بیمارستان

2- برقراری ارتباط و انجام مکاتبات و هماهنگی های لازم طبق نظر مدیریت خدمات آموزشی و پژوهشی، با مراکز و مراجع مختلف

-   معاونت های آموزشی بالینی دانشکده های پزشکی

-   مدیران گروه های پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری

-   معاونت های آموزشی دانشکده های وابسته به دانشگاههای علوم پزشکی

-   واحد/بخش های مختلف بیمارستانی از قبیل معاونت آموزش و سلامت بخش های بستری،  آموزشی، بخش های پاراکلینیکی، درمانگاه ها و ....

به منظور :

-   دریافت لیست فراگیران در سطوح مختلف و معرفی نامه آنها و در صورت لزوم معرفی نامه اساتید در ابتدای هر دوره آموزشی ( یک یا دو ماهه )

-  تعیین تعداد تخت های آموزشی از میان کل تخت های هر بخش

-  تقسیم فراگیران پس از کنترل و تائید معرفی نامه آنها در بخش های مختلف بیمارستان تحت نظر اساتید مربوطه بر اساس:

   .ظرفیت بخش های بیمارستان

   .امکانات رفاهی و آموزشی بیمارستان

   .تخصص های مربوطه در سطح بیمارستان

   .سطوح مختلف فراگیران

   .جلوگیری از مشکلاتی نظیر ازدحام دانشجو در بخش و ...

   .تعداد اساتید بخش

3- برقراری ارتباط و اطلاع رسانی به فراگیران

-  آشنا نمودن دانشجویان با قوانین و مقررات آموزشی

-  اطلاع رسانی آخرین تغییرات قوانین و مقررات آموزشی

-  آشنائی فراگیران جدیدالورود با محیط بیمارستان، قوانین داخلی بیمارستان، مسئولین، بخش ها ی آموزشی، واحدهای رفاهی و ...

-  اعلام برنامه های آموزشی و کلاس ها و امتحانات

-  اعلام نمرات دانشجویان

-  اطلاع رسانی در خصوص لغو احتمالی کلاس ها و یا دیگر برنامه های آموزشی از طریق :

   .تابلوی اعلانات مخصوص خدمات آموزشی

   .سایت بیمارستان

   .ارائه بروشور و کتابچه

   .برگزاری جلسات معارفه و ...

4- انجام کلیه اقدامات و فعالیت های اداری، اجرائی و پشتیبانی لازم به منظور برگزاری برنامه های آموزشی (روزانه، هفتگی، ماهانه ) اعم از برنامه های آموزشی مداوم و یا جلسات آموزشی دوره ای و موردی شامل :

-   کلاس های تئوری درس و امتحانات فراگیران در پایان دوره

-   جلسات دفاع از پایان نامه

-   کارگاه های آموزشی مانندآموزش استفاده از رایانه و اینترنت، مفاله نویسی، ترویج تغذیه با شیر مادر و ...

-   دریافت برنامه های آموزشی بخش های مختلف، جمع بندی و بررسی اشتباهات و یا تداخلات احتمالی و ارجاع آن به گروه های آموزشی برای رفع آنها

-   کمیته های آموزشی و پژوهشی مانند کمیته مرگ و میر، مدارک پزشکی، نظارت بر آموزش و پژوهش و ...

-   سمینارها، کنگره ها، کنفرانس های داخلی و بین المللی پزشکی

-   جلسات مورتالیته و موربیدیته (Mortality ، Morbidity)

-   برنامه طب سرپائی و Skill Lab

-    ژورنال کلاب (Journal Club)

-    ویزیت درمانگاهی (Out Patient Clinic)

-    راندهای بیمارستانی مانند Learning Round و Ground Roundو Working Round

-    جلسات صبحگاهی ( Morning Report)

-    بررسی بیماران ( Problem Case یا Case Report)

-    جلسات CPC (Clinical Pathology Conference)

-    انجام آموزشی بالینی زیر نظر فراگیر رده بالاتر شامل معاینه بیمار، پرونده نویسی و نوشتن Daily Note و Off/On Service Note

-    و هر نوع برنامه یا جلسه آموزشی دیگر

مشتمل بر وظایفی نظیر :

   .اطلاع رسانی از طریق نصب اعلامیه ها جهت اطلاع یافتن فراگیران از ساعات و روزهای برگزاری برنامه و ...

   . فعالیت ها و امور اجرایی و اداری جهت مهیا نمودن سالن برنامه و وسایل سمعی بصری

   . اقدامات و پیگیری های لازم جهت مهیا نمودن وسایل آموزشی و کمک آموزشی به منظور استفاده و تسهیل در امر آموزش

   . صدور گواهینامه های آموزشی جهت اعطاء در پایان سمینارها، کنفرانس ها و ...

   . هماهنگی با واحد ها / بخش های مرتبط داخل بیمارستان

   . پیگیری برگزاری کلاس ها و حضور اساتید

   . سایر فعالیت ها و وظایف اداری و اجرایی لازم

5- همکاری و مشارکت مقتضی با معاونت آموزشی دانشکده های پزشکی در جهت ارزشیابی اعضای هیأت علمی / اساتید، سرفصل های آموزشی و ... از طریق نظرسنجی از دانشجویان

6- همکاری در ارزشیابی فراگیران برنامه های آموزشی به منظور سنجش میزان یادگیری دروس توسط آنها در طی دوره آموزشی، شامل انجام کلیه هماهنگی ها، پیگیری ها، برنامه ریزی ها و فعالیت ها جهت :

-   برگزاری امتحانات کتبی و شفاهی پس از طراحی سوال و تائید نهایی اساتید و همچنین تایپ و توزیع سوالات امتحانی

-  تنظیم لیست نمرات فراگیرطی فرمهای ارزشیابی کارآموزان، کارورزان و دستیاران، همچنین پیگیری حهت تائید آن توسط روسای بخش ها و مدیریت خدمات آموزشی و پژوهشی

-   ارسال لیست نمرات فراگیران به معاونت آموزشی دانشگاه یا دانشکده های مربوطه

7- انجام سایر فعالیت ها و اقدامات اداری و اجرایی حوزه خدمات آموزشی

-  اطلاع رسانی کلیه ابلاغیه ها، قوانین جدید، اطلاعیه های برنامه های آموزشی، شرح وظایف دانشجویان انترن و استاژر و...

-  صدور گواهی انجام کار برای دستیاران تخصصی و فوق تخصصی بر اساس ساعات حضور آنها در بیمارستان به منظور دریافت حقوق و انجام اقدامات اداری لازم جهت ارائه به دانشگاه / دانشکده

-  دریافت برنامه آنکالی هیأت علمی از روسای گروه های آموزشی / بخش های آموزشی بر اساس آیین نامه ها آموزشی دانشگاه و مقررات استخدامی

-   انجام امور تسویه حساب دانشجویان / فراگیران در پایان دوره آموزشی آنها در بیمارستان

-  انجام کلیه مکاتبات واحد مدیریت خدمات آموزشی و پژوهشی با سازمان ها و نهادهای دیگر مانند ارسال گواهی انجام کار و میزان آنکالی اساتید

-  ایجاد سوابق و مدارک آموزشی مربوط به کلیه فرایندهای صورت گرفته در واحد مدیرت خدمات آموزشی و پژوهشی نظیر معرفی نامه دستیاران، گواهی کار آنها، لیست نمرات فراگیران و کلیه مکاتبات رسمی دیگر و حفظ و بایگانی و فراخوان آنها

-  انجام کلیه خدمات اداری دیگر مانند پاسخگوئی به سوالات اداری فراگیران، ثبت مرخصی، تشکیل پرونده برای اساتید و دستیاران جهت حضور و غیاب، بررسی ساعات کارکرد، ذخیره و بازخرید مرخصی استحقاقی، ترفیع و...

8- انجام مجموعه اقدامات لازم به منظور بهره مند نمودن فراگیران و اعضای هیأت علمی از تجهیزات و امکانات آموزشي و کمک آموزشی به خصوص تجهیزات سمعی بصری

-  برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم در راستای تجهیز واحد سمعی بصری، اتاق کنفرانس و کلاس های درس و ... به امکانات مورد نیاز و تجهیزات نوین کمک آموزشی مطابق با پیشرفت تکنولوژی آموزشی روز و ملاحظات بودجه ای

-  برنامه ریزی و انجام کلیه فعالیت ها و اقدامات لازم به منظور در اختیار نهادن امکانات آموزشی جهت برنامه های آموزشی ویژه دانشجویان، پرستاران و کارمندان طبق برنامه های آموزشی این اداره، دفتر خدمات پرستاری و مراقبتی و واحد آموزش و توسعه کارکنان و ...

-  انجام هماهنگی ها، برنامه ریزی ها و اقدامات لازم جهت تامین لوازم مصرفی آموزشی مورد نیاز نظیر لوح فشرده خام ( CD، DVD )، اسلاید، نوار کاست، نوار ویدیویی، برگه های ترانس پرسی و ...

-   در اختیار نهادن تجهیزات و امکانات سمعی بصری به صورت امانی نزد دانشجویان و اعضای هیأت علمی به منظور پیشبرد فعالیت های آموزشی پژوهشی

-  آماده سازی دستگاه ها و انجام کلیه تنظیمات لازم قبل از تشکیل کلاس های آموزشی، کنفرانس ها، جلسات دفاعیه و ...

-  برنامه ریزی و اقدام در جهت نگهداری از تجهیزات و تلاش در خصوص حفظ و عدم آسیب دیدگی آنها

-  انجام هماهنگی ها و پیگیری های مستمر به منظور تعمیرات و رفع عیوب تجهیزات و امکانات آموزشی و کمک آموزشی در اولین فرصت ممکن توسط مسئول یا شرکت ضمانت کننده و ...

-  فیلمبرداری و عکاسی از مراسم افتتاحیه، اختتامیه، سمینارها، جلسات دفاع از پایان نامه های کارشناسی ارشد دکترا و برنامه های آموزشی و ... و تدوین و مونتاژ فیلم های ضبط شده و تشکیل آرشیو فیلم، عکس، لوح فشرده و ...

-  سایر اقداماتی که منجر به تسهیل دسترسی فراگیران و هیأت علمی به تجهیزات آموزشی کمک آموزشی می شود.

9- ارائه کلیه خدمات رفاهی و دانشجوئی به فراگیران در سطوح مختلف از قبیل:

- صدور انواع کارت های شناسایی مورد نیاز و مرتبط،

- صدور کارت یا مجوز استفاده از کتابخانه، تجهیزات سمعی بصری، اسناد واحد مدارک پزشکی و واحدهای پاراکلینیکی، سلف سرویس ،پاویون و ...

- قراردادن کمد لباس و سایر امکانات رفاهی در اختیار دانشجویان

- تامین کلیه خدمات رفاهی و دانشجوئی دیگر که در بیمارستان موجود می باشد.

10- بررسی و پیگیری سریع و به موقع به گزارشات رسیده از واحد پاسخگویی به شکایات در خصوص شکایات مشتریان بیمارستان از عملکرد، خدمات، پرسنل زیر مجموعه و ... مرتبط با این واحد سازمانی و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز در جهت رفع مشکلات و جلوگیری از وقوع محدد مسائل پیش آمده و ارائه پاسخ ها و بازخورد های لازم به واحد پاسخگوئی به شکایات جهت ارائه به مشتریان و سایر مراجع و مراکز ذیربط

11- طراحی، توسعه، ایجاد و بروز آوری پایگاه های داده و بانک های اطلاعاتی لازم جهت ثبت و ضبط اطلاعات پایه و تفضیلی مورد نیاز به منظور اجرای هر چه موثرتر و کارآمدتر وظایف واحد

12- طراحی، توسعه و ایجاد اولیه پایگاه های داده و بانک های اطلاعاتی مورد نیاز جهت ثبت سوایق و اطلاعات به وجود آمده و تجربیات کسب شذه در طول انجام فعالیت های واحد سازمانی و ارائه آن به واحد مدیریت دانش و یادگیری سازمانی ( حوزه برنامه ریزی و توسعه، واحد سازمانی سیستم ها و فناوری اطلاعات ) و اخذ تائیدیه و انجام هماهنگی لازم و اصلاحات مورد نیاز و ...

13- بروز آوری پایگاه های داده و بانک های اطلاعاتی مذکور در بند قبل

14- انجام سایر وظایف و امور محوله بنا به شرایط و اقتضائات مختلف سازمانی و محیطی بیمارستان

 

 

 

آخرین بروز رسانی در سه شنبه, 26 فروردین 1393 ساعت 08:32