برگزاری دوره آموزشی «همکاری بینفردی و کار تیمی» با تأکید بر اخلاق حرفهای در مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س)
به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س)، دوره آموزشی «همکاری بینفردی و کار تیمی» با محوریت تبیین و تقویت اصول اخلاق حرفهای، با حضور رابطان آموزشی واحدهای پاراکلینیک، پشتیبانی و اداری این مرکز برگزار شد. این دوره با تدریس دکتر فرهاد صبوری، سرپرست مرکز مشاوره مبتنی بر سبک ایرانی ـ اسلامی، و خانم کاظمی، روانشناس بالینی مرکز، برگزار شد و طی آن شرکتکنندگان با مفاهیم و مهارتهای کاربردی در حوزه تعاملات حرفهای، ارتباطات مؤثر و کار گروهی آشنا شدند. در این برنامه آموزشی بر این نکته تأکید شد که در دنیای امروز، مهارتهای فنی و تخصصی زمینه ورود افراد به سازمانها را فراهم میکنند، اما آنچه موجب ماندگاری، اثربخشی و موفقیت افراد در محیطهای کاری میشود، برخورداری از مهارتهای نرم و پایبندی به اصول اخلاق حرفهای است. در این دوره، شرکتکنندگان با مفاهیمی همچون همکاری واقعی بهعنوان پشتوانهای برای همکاران، رعایت تعهدات حرفهای، احترام به حدود و مسئولیتهای شغلی دیگران و اهمیت همدلی در محیط کار آشنا شدند. از جمله محورهای مطرحشده در این دوره میتوان به ارتباطات مؤثر و شیوه انتقال صحیح پیامها بدون ایجاد سوءتفاهم، اعتمادسازی از طریق صداقت و مسئولیتپذیری، مدیریت اختلافات بر پایه احترام متقابل و پرهیز از رفتارهای غیرحرفهای، و همچنین ایجاد همافزایی و تبدیل ظرفیتهای فردی به توانمندی جمعی اشاره کرد.