برگزاری کمیته بهبود کیفیت مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س)
به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س)، کمیته بهبود کیفیت این مرکز روز پنجشنبه هشتم خردادماه با حضور دکتر رضا کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر عباسعلی طرفه معاون آموزشی، دکتر کیهان گلشنی معاون درمان، هاجر فدایی رییس اداره بهبود کیفیت و دبیر کمیته و دیگر اعضا در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.
در این نشست، برنامههای عملیاتی سال ۱۴۰۴ واحدهای مختلف بیمارستان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
دکتر کریمی در سخنانی با اشاره به نقش کلیدی بهبود کیفیت در تحقق اهداف سازمانی، بر ضرورت همکاری بین بخشی و پایش مستمر شاخصهای کیفیت تاکید نمود و گفت: «ارتقاء کیفیت خدمات درمانی نه تنها به بهبود سلامت بیماران کمک میکند بلکه موجب افزایش بهرهوری و رضایتمندی کارکنان نیز میگردد.»
از جمله برنامه های مطرح شده در جلسه میتوان به راهاندازی کلینیک زخم توسط معاونت درمان، ارتقاء کمی ویزیتهای درمانگاهی توسط پزشکان در معاونت آموزشی، افزایش رضایتمندی کارکنان در واحد منابع انسانی و توانمندسازی پرسنل اورژانس و پرستاری در زمینه ثبت، مستندسازی، تجهیزات پزشکی و محاسبات دارویی اشاره کرد.
همچنین بهرهبرداری دفتر گروه داروساز بالینی برای بهبود فرآیندهای بالینی، کاهش نرخ عفونتهای بیمارستانی، اجرای طرح هوشمندسازی مدیریت پسماندهای پزشکی، راهاندازی سیستم نظارت تصویری و تجهیز آمبولانس مرکز به تیپ B از دیگر برنامههای مطرح شده بود.
در حوزههای آزمایشگاه، پاتولوژی و بانک خون نیز بهروزرسانی تجهیزات، ارتقاء استانداردها و هوشمندسازی ارسال جواب آزمایشات از طریق لینک مورد تاکید قرار گرفت. از سوی دیگر، بخش تاسیسات با برنامههایی چون بازسازی NICU، آشپزخانه، بخشهای جراحی و ICU، نصب سیستم اعلان و اطفای حریق و راهاندازی نیروگاه خورشیدی در پشت بام بیمارستان، پیگیری شد.
این کمیته با هدف ارتقاء کیفیت خدمات درمانی و افزایش بهرهوری منابع، برنامهریزیهای دقیق و هماهنگ را برای تحقق اهداف سال جاری مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) تدوین می نماید.